Dobre zorganizowanie się gwarantuje zaletę, która brana jest pod uwagę nie tylko w ubieganiu się o stanowisko specjalista ds logistyki Tychy, ale również wielu innych zawodach i posadach. Organizacja istotna jest zarówno na etapie przyszykowania się do pracy, podróży do pracy, uprzątnięcia biurka, wykonania na czas powierzonych zadań itd.. Sprawdzić stan samoorganizacji można na wiele sposobów. Zwykle na rozmowach kwalifikacyjnych padają niepozorne pytania o wakacje, wyjazdy i podróże. Wówczas niezbędna jest logistyka i kandydat na stanowisko w takim dziale powinien wówczas stosownie zabłysnąć swoją organizacją. W pracy logistyka maja znaczenie czas ale i środki zastosowane do zrealizowania danego zadania dążąc do celu. Przykładowe scenki z życia mogą dać pracodawcy pewien obraz sposoby bycia i cech kandydata słysząc odpowiedzi na pozór nie związane z pracą w logistyce. Bardzo ważna jest także rutyna, która może zatracić prawdziwą organizację.