Sieciowe sklepy wędliniarskie czyli mięsne muszą pamiętać, żeby w odpowiednim momencie zamówić wędliny. Nie mogą tego zrobić za wcześnie, ponieważ później będą się psuć. Jest to niekorzystne dla sklepu, ponieważ widok nieświeżych wędlin może odstraszyć klientów. Dodatkowo nie można dostawy zamówić na późniejszy czas, ponieważ można w ten sposób doprowadzić do braków na stanie sklepu i utratę zaufania klientów, przecież, co to za sklep mięsny, w którym świeci pustkami. Za odpowiednie terminy odpowiedzialny jest specjalista logistyki, który logistycznie rozplanowuje czas zużycia konkretnych towarów. Dzięki jego pracy sprzedawcy mają możliwość zaproponowania klientowi wielu rodzajów wędlin oraz nie musi obawiać się, że sprzedaje coś nieświeżego. Dzięki takiemu podejściu również klienci są zadowoleni i mają zaufanie do sklepu i samej marki pod jaką się one znajdują. Dobra praca logistyka odbija się na dobrych obrotach sklepu i można mieć pewność, że firma nie ma zagrożenia upadkiem z braku klientów.