Zaplanować drogę do klienta

Czasem droga do klienta jest bardzo długa i wymaga wielu przeładunków, czasem jednak transport odbywa siew prost od producenta do klienta jednym środkiem transportu. Transport produktu z fabryki aż do klienta jest ściśle planowany, czy tego chcemy czy też nie. W dobie komputerów, śledzenia GPS możemy z dokładnością co do minuty zaplanować drogę zamówienia aż pod drzwi klienta. O ile wielu pośredników w transporcie ciężko rozplanować co do minuty, to pomaga nam w tym statystyka. Każdy specjalista ds. logistyki doskonale orientuje się w prawidłach statystyki na potrzeby planowania drogi z punktu A do B. sama droga jest pewna i przewidywalna, niestety nie wszystkie zdarzenia losowe da się przewidzieć nawet statystycznie i to właśnie ten element jest niepewny i najtrudniejszy dla logistyka do uwzględnienia. Klient zwykle oczekując na zamówienie żąda by było na czas. Zadaniem logistyka jest wyznaczenie terminu jak najkrótszego ale i realnego dla dostawcy. Wskazanie terminu zbyt krótkiego może spowodować frustracje klienta, podobnie jak i celowe wydłużanie czasu dostawy. Zatem idealny jest złoty środek.